MLS Innovatie Lab 2024 NEW YORK & A-Champs

MLS Innovatie Lab 2024 NEW YORK & A-Champs

A-Champs is geselecteerd om te participeren in de MLS Innovation lab van de MLS!

Programma voor het bevorderen van de ontwikkeling van spelers, het creëren van nieuwe fanervaringen en het leveren van geavanceerde mediatechnologie met nieuwe, toonaangevende bedrijven MLS Innovatie Lab 2024 NEW YORK 

MLS Innovation Lab 2024

Major League Soccer (MLS) heeft vandaag de lancering aangekondigd van MLS Innovatie Lab, een programma dat is ontworpen om de toekomst van sport vorm te geven door het identificeren van cutting-edge startups en geavanceerde technologieën om de volgende generatie atleten te ontwikkelen, de fanervaring te verbeteren en voortdurende groei te stimuleren voor de competitie en haar clubs. MLS Innovatie Lab is het nieuwste initiatief van Major League Soccer, die wereldwijd wordt erkend als een leider in innovatie. MLS werd onlangs de eerste grote sportcompetitie met een wereldwijde digitale streamingovereenkomst toen het een ongekend partnerschap van tien jaar aanging met Apple dat opnieuw bedacht hoe voetbalfans wedstrijden consumeerden - zonder blackouts en alle wedstrijden op één platform. MLS Season Pass leverde nieuwe verbeterde live-wedstrijduitzendingen in 1080p en duizenden uren aan premium inhoud aan een jong, digitaal vaardig, mondiaal publiek. Het seizoen 2023 zag ook het begin van Leagues Cup, een partnerschap met Liga MX en Concacaf, het eerste in-seizoenstoernooi door een grote professionele competitie in Noord-Amerika. MLS creëert ook de volgende generatie live verbeterde gegevensfeeds met marktleider Sportec om MLS Season Pass van stroom te voorzien. In de afgelopen jaren heeft MLS vooropgelopen in videobeoordeling in het voetbal - met het MLS Video Review-programma dat later werd nagevolgd door andere competities over de hele wereld - en MLS was de eerste grote mannencompentitie in Noord-Amerika die terugkeerde naar spelen tijdens de COVID-19-pandemie toen het het MLS is Back-toernooi organiseerde in 2020. Deze vooruitstrevende aanpak van MLS is de drijvende kracht achter de oprichting van MLS Innovatie Lab. MLS Innovatie Lab geeft bedrijven de kans om hun producten te testen in real-world omgevingen in de hele MLS-ecosysteem, waaronder MLS NEXT Fest, Generation adidas Cup, MLS NEXT Cup en de MLS NEXT All-Star Game gepresenteerd door Allstate, onder anderen. Met duizenden wedstrijden per jaar bieden MLS NEXT Pro, MLS NEXT en MLS GO een ongeëvenaarde reeks testmogelijkheden voor deelnemende bedrijven en elk jaar zal een groep veelbelovende bedrijven worden uitgenodigd om zich onder te dompelen in deze unieke testomgeving, wat de snelle ontwikkeling van nieuwe producten en technologieën bevordert. MLS zal directe toegang bieden tot haar expertise en netwerk, waardoor de ontwikkeling voor deelnemers wordt versneld. Na een grondig evaluatieproces waarbij honderden bedrijven werden beoordeeld, werden zes bedrijven van over de hele wereld gekozen om opgenomen te worden in de inaugurale cohort van het programma. MLS Innovatie Lab ging officieel van start in december tijdens MLS NEXT Fest in Arizona, waar elk van de zes bedrijven begon aan hun reis door hun respectievelijke producten en mogelijkheden te testen en te presenteren in een live omgeving.

A-Champs: Cognitief en technisch trainingsysteem voor atleten van alle vaardigheidsniveaus (Barcelona, Spanje).

CAMB.AI: AI-dubbingplatform dat content onmiddellijk vertaalt naar elke taal, met behoud van de stem en toon van de moedertaalspreker, waardoor elk type inhoud, elk spel tot leven komt, in elke taal.

Fabric: Gamified mixed-reality fanervaringen bij live-evenementen die fanloyaliteit stimuleren via beloningen (VS).

Fitogether: Een FIFA Preferred Provider voor Wearable Player Tracking, gevalideerd als de meest nauwkeurige oplossing met gegevensnauwkeurigheid op centimeterniveau. De technologie maakt gebruik van GPS om on-field prestaties bij te houden via een video-hybride systeem, gericht op professionele en academische niveaus. (Zuid-Korea)

Reeplayer: Premium AI-camera waarmee teams en organisaties automatisch voetbalbeelden kunnen opnemen, live streamen, delen en monetariseren. (VS)

STAIDIUM U.S.: AI-aangedreven en 5G-geactiveerde camera met een OTT-platform dat live-uitzendingen, hoogtepunten en geavanceerde game- en speleranalyse levert (VS). "Major League Soccer streeft ernaar de voortuin van innovatie te zijn voor de sportindustrie," zei Gary Stevenson, Deputy Commissioner van MLS en President van Soccer United Marketing. "In die geest biedt MLS Innovatie Lab een werkelijk uniek aanbod in de wereldwijde sport. Onze cohort van 2024 plaatst de schijnwerpers op een aantal van de meest opwindende tech-startups van over de hele wereld, en we kijken reikhalzend uit naar hun impact op de sport in de komende jaren." Na afloop van alle testmogelijkheden worden bedrijven geselecteerd om aan MLS-executives en -eigenaars te presenteren, waarbij veelbelovende bedrijven het potentieel hebben om langetermijnstrategische partnerschappen en investeringsmogelijkheden van de Liga te verdienen. Voor meer informatie over MLS Innovatie Lab, of om in aanmerking te komen voor het programma in de toekomst, bezoek  MLSsoccer.com/InnovationLab